Thursday, April 23, 2009

Terkesima Dalam Munajat

Basahi lidah dengan doa,zikir,dakwah dan nasihatnatau diam antara jalan terbaik mendidik diri menjadi orang soleh.

Gemersik bunyi alunan zikir
meruntun jiwa nan redha
tatkala sunyi alam membisu
lidah basah dengan doa dan zikir
Wahai Tuhanku..Rabbul Izzati
aku adalah hamba Mu
yang redha..berteleku muhasabah diri
merenung kealpaan diri
apakah ada lagi ruang untukku
untuk mengenali diri yang saban hari
alpa dan leka..
Terkesima aku dalam munajat yang panjang
hanya doa dan harapan agar
aku tidak lepas dari kasihMu Ya Rabbi
aku terus bersujud di kaki langitMu
memohon agar dalam sendu sepi ini
aku diampuni segala kesilapan kelmarin
Engkaulah Yang Maha Pengampun
Limpahilah Rahmatmu
Ya Allah
aku hambaMu yang kerdil
memohon petunjuk apakah yang harus
aku lakukan
mengahdapi hari-hari
mencari rezeki yang diredhai...
Ya Allah
andainya aku dipanggil pulang
menuju rahmat kasihMu
ingin aku seputih salju
mengharap sirna menerangi...
Amin Ya Rabbal Alamin..

No comments:

Post a Comment